donderdag 24 september 2015

Onze gezondheid gaat voor alles!

Toch? Dat zeggen we wel, maar ons gedrag is hier nog niet naar. We eten te vet, teveel suiker, teveel zouten, teveel vlees en dan nog al die E-nummers die we onopgemerkt naar binnen werken. En niet te spreken over ons rook- en drinkgedrag wat daar nog bovenop komt……

Wat mij is bijgebleven is een citaat wat ik onlangs tegenkwam ‘We geven veel geld uit om ongezond te leven en geven daarna nog meer geld uit om weer gezond te worden’. Dat klinkt vreemd! Ik denk ook dat we op dit gebied in een bewustwordingsfase zitten, een veranderingsfase, omdat het ‘gezond’ leven steeds meer een issue wordt. Straks kunnen we meten wat we nodig hebben per dag aan voedzame stoffen om gezond te blijven. Hoe makkelijk is dat? Geen chemische Multi-vitaminepil die niet werkt, maar gerichte voedingstoffen om ‘gewoon’ gezond te blijven.
Ik was deze week bij een presentatie die Harvest House organiseerde. Daar was Hans Steenbergen die trendwatcher is op gebied van foods en drinks. Hij gaf aan; ‘Het is ergens fout gegaan met ons eetpatroon, we hebben de verkeerde afslag genomen’. Dan vraag ik me af, is het dan echt zo erg? Hij liet aantal beelden zien van mensen die steeds zwaarder worden, eerder overlijden aan allerlei ziekten die als oorzaak slechte voeding hebben. Als je de groeilijn ziet van deze aantallen, dat is schrikbarend hoog.
Maar er is hoop, de wereld is in verandering, dit gaat razendsnel. Je hoopt dat je dit bij kunt houden, maar daar moet je je best voor doen. Iets wat je in eerste instantie raar vindt, is voordat je het weet een trend waar je niet meer omheen kunt. Dus kijk om je heen wat er gebeurt en sta ervoor open. Ook als bedrijf zijnde. De wereld wordt nooit meer zoals nu.

Wij hebben het geluk dat we gezonde producten telen. Mooier kan het eigenlijk niet! Producten die ons gaan helpen gezonder te worden. Want stel je voor dat je hamburgers produceert, dan heb je een grotere uitdaging als je het mij vraagt.
Mensen worden ook blij van gezond eten. Het geeft ze een goed gevoel (ik bedoel, geen schuldgevoel). Dat is toch geweldig dat je van onze producten wèl een goed gevoel krijgt! Wat hebben we dan een mooie toekomst voor ons liggen……….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten