zondag 7 september 2014

Een vreemde druif!

Ja, de wereld loopt vol vreemde druiven.... Maar wij hebben een vreemde druif in de tuin. 

Elk jaar groeit hij alle kanten op, wil niet geleid worden. Het doel is mij ook compleet onbekend, hij heet "druivenboom" maar er zit nooit iets aan. Dus eigenlijk is 'boom' meer op z'n plaats. Elk jaar breek je je nek over dat ongeleide projectiel, en toch mag hij nog steeds blijven. Gewoon omdat ik het vreemd vindt dat hij er is en wellicht wordt hij ineens wèl nuttig. Gaat hij me verassen. Misschien met mooie trossen druiven. De spanning wordt al jaren opgebouwd. Dus gewoon gaat doen wat hij zou moeten doen, druiven maken.

In de dierenwereld, maar zeker ook in de mensenwereld komt dit voor. Mensen die niet in een hokje passen, niet voldoen aan jouw of mijn verwachtingen, eigenlijk geen bijdrage aan de samenleving leveren in de ogen van anderen, geen doel hebben dus niet doen wat ze zouden kunnen, maar er toch zijn. Gewoon op deze wereld gezet om aanwezig te zijn? Misschien weten ze zelf ook niet wat ze hier doen, maar leven hun leventje, net als mijn 'vreemde druif'. Want weet jij wat je hier doet? Toch denk ik dat je van alles en iedereen wat kunt leren! Je moet het wel oppikken en ervoor open staan.


Mijn 'vreemde druif' laat mij wellicht zien dat er ook buiten de hokjes een leven is op deze planeet. Dat je moet doen wat je hart je ingeeft en je niet moet storen aan de verwachting die mensen standaard van je hebben. En dat niet alles een doel hoeft te hebben, maar je gewoon mag zijn wie je bent......
Who knows?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten